Hallo Halo. nyt bureau rammer Danmark.

København 1. september 2017

Burson-Marsteller og Hill+Knowlton Strategies relancerer under nyt navn i det danske marked.

I marts i år slog to af verdens førende kommunikationsvirksomheder sine danske kontorer sammen. Nu relancerer bureauet under navnet Halo. agency.

Fusionen af de to WPP-bureauer på det danske marked afsluttes per 1. september 2017 med offentliggørelsen af det nye fælles bureau, Halo. agency. Der er store ambitioner bag WPP-sammensmeltningen, lyder det fra den administrerede direktør, Nikolaj Buchardt.

”Vores målsætning er at være en fast del af de største kommunikationsbureauer i Danmark – og gerne kravle endnu længere op mod toppen inden for en kort årrække. Der er ingen tvivl om, at vi ønsker at præge det danske marked og, at vi ser det som vores hovedmarked i Halo. Men vi beholder vores globale netværk i Burson-Marsteller og Hill+Knowlton Strategies som vores kunder også fremadrettet kan drage nytte af,” siger Nikolaj Buchardt.

Adfærd driver forretning

Kernen i Halo er at hjælpe danske organsiationer med at stå stærkest muligt i en stadig mere og mere usikker markedsplads, hvad end det handler om at afsætte varer, finde de rette medarbejdere eller forbedre omdømmet. Som ét af de få bureauer herhjemme spænder Halo fra at kunne rådgive om strategi over hvordan adfærdspsykologi kan drive målgrupper til udviklingen samt implementeringen af kreative koncepter på tværs af kanaler.

Bureauet har allerede før fusionen oplevet en vækst inden for især løsninger, der bygger på indgående viden om den menneskelig adfærd – både fra danske og internationale kunder. For at styrke bureauet yderligere på området har Halo i dag også ansat Jakob Rachmanski, der er cand.phil. og kommer fra en stilling som adfærdsspecialist i Adfærdshuset. Han er desuden tilknyttet Institut for Fremtidsforskning og har skrevet flere bøger om adfærdspsykologi.

Internationalt netværk og lokal forankring

Grundtanken med Halo er, at både efterspørgsel og udførsel af kommunikationsrådgivning er blevet en mere kompleks størrelse. Med fusionen vil man udnytte synergien fra de to bureauer, som den samlede indsigt kan udløse. Nikolaj Buchardt siger om det nye bureau:

”Med Halo har vi skabt et nyt spændende dansk bureau, der har et globalt netværk, baseret på solid erfaring, hvor hele værdikæden er repræsenteret. Tilknytningen til både de internationale og nordiske netværker forsvinder jo ikke, hvilket giver os muligheden for at trække på kapaciteter fra hele verden, når der skal udtænkes strategiske løsninger.”

For mere information:

Nikolaj Buchardt

T: +45 4089 3040 E-mail: nikolaj.buchardt@haloagency.dk

Om Halo. agency

Halo. agency udvikler PR, markedsføring og kommunikation, der sikrer position, flytter markeder, motivation og holdninger med udgangspunkt i dyb indsigt i strategisk adfærdspsykologi. På den måde hjælper vi virksomheder, brands og produkter med at genfinde deres relevans, rolle og plads i et stadigt mere kompliceret marked og samfund.

Halo er en fusion mellem to af verdens største og mest succesfulde kommunikationsbureauer, Burson-Marsteller og Hill+Knowlton Strategies, på det danske marked.

Vi repræsenterer fortsat Hill+Knowlton Strategies og Burson-Marsteller globalt, hvilket giver vores kunder og konsulenter mulighed for at komme længere ud samt vi trække på de skarpeste hjerner i netværket. Det bliver til mere end 4.500 ansatte i 180 kontorer spredt over 100 lande og seks kontinenter.

Læs mere på www.haloagency.dk

Ønsker du at vide mere om fusionen eller hvad Halo. agency kan hjælpe dig med, så ring til os på +45 3313 1433 eller send en mail til velkommen@haloagency.dk